در مورد كاري كه ميخواهيد انجام دهيد اطلاعات بسياري جمع آوري كنيد. اطلاعاتي كه بايد آنها را دسته بندي و بررسي و تجزيه و تحليل كنيد، تا متوجه شويد كه در چه كاري خوب هستيد. اين كار مشكلترين و مهمترين بخش قضيه است. بايد ماه ها وقت خود را در مورد كارهاي مختلف و مردان و ن موفق بررسي كنيد و اطلاعات جمع آوري كنيد. در ادامه بايد ببينيد آيا امكانات و ابزار لازم و سرمايه مالي و انساني لازم براي شروع را در دست داريد و يا بايد آنها را جمع آوري كنيد؟ بايد اولين قدم را با شجاعت برداريد و ميزان موفقيت خود را هر روز اندازه گيري نماييد. بخش عمده كار در موفقيت، روبرو شدن با شكستهاي بزرگ و بلند شدن دوباره است و اين كاري است كه اغلب مردم بعد از 2 يا 3 شكست اول آنرا رها ميكنند. بنابراين بطور خلاصه مراحل موفقيت را به شرح زير معرفي مينماييم.
1- جمع آوري اطلاعات و مطالعه كتب مختلف در زمينه موفقيت .
2- دسته بندي اطلاعات در انتخاب 2 يا 3 مسير كه بنظر مناسب مي آيد .
3- ارزيابي منابع مالي و انساني لازم براي شروع كار .
4- تهيه برنامه زماني براي انجام مراحل مختلف كار .
5- ارزيابي بدترين سناريو احتمال شكست در كار و برآورد سود حداقل و زيان حداكثر .
6- شروع اول و برداشتن اولين قدم براي شروع كار .
7- ارزيابي روزانه، هفتگي و ماهانه و سالانه پيشرفت .
8- اصلاح مجدد برنامه بطور دقيقتر .
منبع : موفقیت و زندگی
درباره این سایت